• Hüdai Kaplıcaları Mevkii Sandıklı / Afyonkarahisar
  • +90 272 535 70 70

Language

Turkish English Deutsch Russian Arabic

Sandıklı Park Thermal Hotel

Sandıklı Thermal Weather
 
Sandıklı / AFYON

Mini Club

Mini Club for children from less frequent service to thermal power plants (11:30 - 20:00 in) and a trained staff to leave the profession with peace of mind on your children might experience pleasure Dragos. Costume dress-up, face painting, children's theater, pool-house events, entertaining, children's activities, you can find a lot of animation shows, and service.

  • Costume Dress-Up
  • Pool Activities
  • Children's Cinema
  • Face Painting
  • Animation Shows
 

Tournaments

An ideal place for our esteemed guests on special occasions tournaments are organized in a variety of fields

  • Billiards Tournaments
  • Darts Tournaments
  • Table Tennis Tournaments
  • Okey Tournaments
  • Basketball Tournaments
  • Volleyball Tournaments
  • Backgammon Tournaments
  • Football Tournaments
 

Sports Activities

Will not be deprived of sporting activities available in the garden of a large facility, play areas, sports activities, combine your health healthy holiday will add kürlerinizi treatment center.

  • Football Activities
  • Volleyball Activities
  • Outdoor Exercise Equipment
  • Walking areas in the garden
  • Bike Tours
  • Children's Play Areas
  • Basketball Activities

Anatolia, which is one of the oldest settlements Sandikli of times, which is the first organization could not be identified. Sandikli of the oldest historic copper, bronze and iron transfer back to the period. BC Copper age 2700 - 2000 Sandikli 'or 13 km. Sorry sorry that the town is located in the capital of Etiler (Hittite) Kusar the Empire's yeast (cursor in) ruled the Kingdom. United Kingdom by the University of Oxford in 1935, all due in 1936 and 1937 in the excavations made, still on display in the Archaeological Museum of opium in three separate Chalcolithic period, Copper Age, and the flesh of Ages findings were obtained. Prof. Dr. W. M. Ramsey wrote in 1890 that "Little Asia 's Historical Geography" in his book, Sandikli's "Pentapolis" in land located and Pentapolis in Phrygia under the name Otrus (Çorhisar), Bruzus (KaraSandikli), Eucarpeia (Emirhisar), Hierapoeis (Koçhisar ) and Stectorion (hinge) is said to be named the fifth largest city.

Sandikli's Phrygian 's period, BC 1300 - 1400 in the name "Apemie Kivatos" stop. Apemie Kivatos Aziz Mina is the Sarcophagus. Hittite Sandikli 'or the Hittite language, which means that the polls say Samuka known. Sandikli name, that the arrival of the Fund for the Greek language and its place Kivatos, offering views across the mountains to the pit in a locked box, it is estimated that such polls. Evliya Çelebi's travelogue Sandikli, "Fund mahsulatlı Mall and the whole accident. Sentence 350 The house is covered with soil. 3 4 mihraptır neighborhood. 40th leblebici shop." is expressed as. This travelogues Sandikli 's, plenty of chests for specifying the Sandikli mahsullü accident' or, may be Sandikli was called. Winner of the Battle of Manzikert in 1071, the armies of Sultan Alparslan Anatolia, many cities, towns, and seize the castle. Opium and the surrounding area Sanduk named Emir Bey Sultan of the Seljuks in 1115 and 1 in 1076 to conquer Opium and the castle of lion sword, the Sandikli Germiyanoğulları includes transfer to their territory.

According to legend, Germiyanoğullarından Sahibataoğulları, Sandikli 'in the hands of the Byzantines, the estimated time involved in the wedding of one of the chieftains of Byzantium in 1115. Go to the wedding, while giving a gift of 40 camels loaded 80 polls taken in the 80 brave ornament is put. When-i-realm is for everyone to enjoy, and a little after the collision the polls Sandikli Ironsides' t conquers all. Therefore, this place is called Sandikli. 2 Kilic Aslan, the Great Seljuk Empire in 1018, beginning with Mr. Czar wars that lasted until the end of the war, and in 1176 the establishment of Manzikert, the Byzantines, called Homa County Miryakefelon Kızılören Plain Township Sandikli dating back to the right after crossing the Düzbel DURUCASU defeat in the region well into the Creek to ional definitively established in Anatolia, the Turkish domination. Turk's Anadolu Malazgirt victory in the second of the southern region known as the three brain after the war, as the Emir Sandikli Sungur, in the northern region (Sincanlı, Altintas, Kütahya) Amir Jafar appointed as Margrave. Germaine period and is still part of which was built on the ancient mound standing "Hisar Castle" understood by the existing inscription; Castle, nicknamed Çelebiazam mentioned in 1324 AD Germiyan Bin Sultan Bashir Jacob made ​​on time and that period Sandikli defined the "abundance of in an accident. "is mentioned.

During the same period, a mosque in the town Sandikli'da slow down, a small village with Alamescit known by the name Hammam bath and New (goat) was Khan Mosque courtyard. Sandikli present 110 years ago, who visited Sami Şemsettin Alem's book Kamus-u Sandikli 't "6515 the population of this accident, three mosques, four madrasas, 3 lodge, one Middle School, one primitive-i school, several local school, 1240 reader, five commercial buildings, Sahl (now Çivril district), Deer (now the town of Dinar) and Dazkırı (now Dazkırı district) from the three sub-districts and 215 villages, Each section has a population of 74,990. "describes the form. Again in 1860, during the reign of the Ottoman Sultan Abdülmecit Administrative Taksimatında, Hüdavendigâr (Bursa) brought to the province of the state due to an accident, and Sahl (now Çivril district), Deer (now the town of Dinar) and Dazkırı (now Dazkırı district), which is the village of 215 with three township Sandikli, with municipal organization was reorganized in 1869. Baki Ali Bey whether his "XVIII. Century, the People's History of the Unknown" in his book, "Sandikli accident council, the governor, and Tenants suffering heavy tax on stake, in that year (1745 AD Year) complaint with the adoption of the tax deducted 25 cents each installment has been learned. Sandikli this document is 250 years since the accident occurred is located.

Sandikli 'is an important center of the War of Independence, the Ottoman army barracks in the Fifth Regiment Hassa and "Burn Barracks" (Currently Government Office, Military Division, Gendarme Station, Forest Administration and Sümerbank' s where the area), known as military barracks, the Greek Army laid down by the fact that the War of Independence burned. Sandikli on August 8, 1921 the first Greek occupation and withdrawal - August 9, 1921, the Greek occupation and withdrawing from August 11, 1921 - August 12 to 13, 1921, the end of the occupation and the liberation of 7 September 1921 - 12 September 1921 dates. Mr. Rashad famous commander Colonel major offensive, Sandikli Following his death on behalf of the City Cemetery mausoleum built defnedilerek. The body of Colonel Rashad brain, the martyrs and veterans of the War of Independence with all constructed State Cemetery in Ankara removed, but kept the location of the tomb monument Sandikli'daki. Atatürk, 13 March 1930 from Antalya to Ankara while rotating Sandikli ', or have suffered, and Sandikli' has been a while. Sandikli, printed in gold the first time in the history of Turkey on behalf of an accident. (There is also a place printed in gold on behalf of outside Istanbul.) These gold Sultan Mehmet II. Mahmut is pressed, the "Ottoman Golds" is stated in the book. It is printed in three different types of gold, the gold is still gold exchange traded today.

½ Sandıklı Gold (870 gold content 0.85 gram) Quarter Sandıklı Gold (870 gold content 1.70 gram) Double Sandıklı Gold (870 gold content 3.40 gram)

Turkish Aeronautical Association was founded in 1925 after the War of Independence that year "Buy your plane Yourself Campaign" Sandikli participating in the premier, the first in 1926 and the other in 1927, including "Sandikli Fighter" aircraft called the Turkish Aeronautical Association 'was a gift to. Model of this aircraft, whereas the Turkish Aeronautical Association Sandikli 'or the nature sent you. In 1934, women are the exclusive entry into force of the law that the right to elect and be elected mayor in 1935 and the first election of members of parliament, Sandikli 'Members of the Board or the municipal council of the municipality Jamila women came from Yaman. Sandikli in 1934, 1935 and started the construction of opium and Sandikli Karakuyu Train Station with Line on January 22, 1936 was the first train. Sandikli from Karakuyu Rail Line to the opium era prime minister of the opening ceremonies held on 25 March 1936 (Prime Minister), Ismet Inonu and Public Works (Public Works) Afyonkarahisarlı Minister Ali Cetinkaya participated. Passing through the center and the edge of the tea, which is still covered Sandikli about 110 years ago, and this is where the tanneries tannery 7 Butler, Afyon, Isparta, Burdur and collected in the vicinity of Sandikli surpluses need to be processed leather is known to be exported abroad. Sandikli'da in 1880, the Ottoman Bank, the Agricultural Bank was opened and in 1885 the Chamber of Commerce was established in 1890. Currently, the county Dinar (Deer), Dazkırı, Sinan Pasha (Sincanlı), a township on the Sandikli'ya Kızılören and previous years while the Masters in later years became a county.

Sandikli, Inner Western Anatolia was founded on the plain with the name of your Sandikli Plain. Sorry Sandikli Plain region (1090 m.), Sandikli Plain (1070 m.), KaraSandikli Plain (1006 m.) And Absolute Plain (930 m.) Are located. With the proliferation of Sandikli is constantly changing and the reduction of surface area of ​​the devotees around the 1,400 km2. This is 50% of arable land, 15% of forested areas, 10% of scrub areas, and the remaining 25% portion of the stony and rocky areas poses. 1170 m above sea level. At an altitude of Sandikli climate, summers are hot and dry, winters are rainy and cold, and a continental climate. Sandikli around north of Sandikli Ahur Mountains (1981 m.), East fabrics Mountain (2250 m.), South Ahmed (2345 and 2495 m.) Burgas and west of the Mountains (1990 m.) Are available. 2,495 m the highest point within the boundaries of the district. Akdag with.

Akdag, ranging from centuries-old pine forests, beech trees, juniper forests, in the free-roaming horses, deer, wild goats, and has a wealth of other prey animals separate. Both the nature and the glacier bed as well as a unique canyons. Ahmed canyons crow on the map has a length of 12 kilometers. Akdag full Sandikli districts in the border region and extends Çivril. Neighbors to the west Çivril, Preachers and Ulubey districts in the south and Dinar Kızılören district Şuhut district in the east, north and central districts Sincanlı. Aegean Region Büyük Menderes River, fabrics arising from the foothills of the mountains surrounding it with Karadirek large and small stream fed by streams, with stream Kufi Çivril to be opened. Sandikli around and Akharım Karadirek River on the route between the towns of Başağaç, holding 21,000 m3 of water and irrigate 34,730 acres of land of which the town of Oren Karacaören dam and pond Karacaören is the daughter of the village.

Sandikli, Marmara and Central Anatolia Region, and the E23 highway that connects the Mediterranean area known as the Ankara-Istanbul, Ankara and Denizli and Aydin, Ankara-Istanbul highway, located on Izmir-Ankara railway.

Sandıklı the distance to the neighboring provinces
Afyonkarahisar 63 km. Burdur 106 km. Isparta 105 km. Denizli 165 km. Uşak 105 km.

Available for the period from the transfer of copper from the Phrygian and Byzantine coins, earth and made ​​of bronze bowls, pots, ornaments, etc. a wide range of women. marble columns, Cybele (the god of fertility), Augustos'un marble statue reflects the traces of civilization in the periods in history. Sandikli, Seljuks of Anatolia or landed at the Anatolian Turkish culture began to live.

Yunus Emre: The period of the famous Turkish mystic and poet Yunus Emre people 's, later Sandikli of Yunus Emre brought into a district Quarter' in the (Çayköy), two different ways to reach the Menderes River flowing through the valley of the later merged River and Bell River, known as Flood Tapduk teacher at the junction of two of the tea is known to have lived together with Emre. On one side of this tea is still Yunus Emre Emre Tapduk on the other side of the graves are. Yunus Emre Khorasan in the same years from Anatolia or in the Yalıncak Sultan Sultan Nurettin Sandikli 'or settled. These days, the shrines are visited first halleriyle still standing. During this period, Sandikli in dergahları Spatial Blue, and education and training institutions, as Tapduk Emre, HI Madrasah Madrasah Hadim, Sülükzade Madrasah Madrasah Caranci Sharif Mosque and Madrasa Transition famous.

Carancı Madrasa: Muradin was demolished and replaced by precincts anywhere near the edge of the building and made ​​tea. Until recently, the construction of the fountain can be protected completely disappeared.

Tea School: Current Sandikli Chamber of Commerce at the location of the school. Subsequently dispenser instead of this school has been destroyed, instead of the present dispenser boxes Chamber of Commerce has been built after ignition.

Hocazade (Havai) Madrasa: Mosque is located within the boundaries of a two-storey wooden house in Hawaii, where the madrasas. Still standing in front of the fountain of madrasah. The first burial in the cemetery in front of the mosque remains Sandikli Hawaii.

Sülek Hoca (Sülükzade) Madrasa: The place where the house is used as the district Lodgings. Madrasa environment is a very large cemetery. This cemetery was a part of the Governor Lodgings.

Ahmedi Fasihin Madrasa: Location, Hotel Tugrul building is located.

Emin Efendinin Madrasa:Cezayir Mosque on the bottom of a narrow alley called with the name. With two floors and a garden, and in 1940 passed into the hands of the party is still used as a house of education and training has seen this school female students only.

İlhami Girls School: Cezayir Mosque on the bottom of a narrow alley called with the name. With two floors and a garden, and in 1940 passed into the hands of the party is still used as a house of education and training has seen this school female students only.

Hacım Sultan Tekke: Location, Ali Cetinkaya Elementary School is located. In 1932, the school was torn down instead of the lodge.

Kubbeli Mosque Kabuli Father: Location, Kubbeli of the mosque is the place where the rear right window. Here lies people who were killed during the conquest of Sandikli martyr of the first Muslim army of Kara Halil Kabuli Baba.

Beyazıd-ı Bestami Yatırı: Yeri, Kubbeli Camiinin yakınında bulunan fırının bitişiğindedir. Burada yatan kişinin Beyazıd-ı Bestami olduğu söylenir.

Kırklar Tekkesi: Yeri, Hıdırlık Tepesi denilen yerdedir. Dilek dileme, adak yeri olarak ziyaret edilir. Yatan kişi ile ilgili kesin bir bilgi temin edilememiştir.

Yalıncak Yatırı: Yeri, Belediye İtfaiye Teşkilatının bulunduğu yerdedir. Burada Horasan'dan Anadolu'ya gelen büyük bir velinin yattığı söylenir. Türbe, ilk yapılış şeklini korumuştur. Önündeki cadde bu isim ile yani Yalıncak Caddesi olarak anılır.

Omareşe Yatırı: Yeri, Yalıncak Yatırından Topeşe Camiine doğru gidildiğinde yolun sol tarafındadır. Çevresinde, burada yatan zatın aile fertleri yatmaktadır. Yatanın bir veli olduğu söylenmektedir.

Meryem Ana Yatırı: Yeri, Hoca Fakih Camiine yakın bir evin bahçesindedir. Bilinen ilk kadın yatırdır. Çok mütevazi bir kadın olduğu söylenmektedir.

Halvalı Dede: Yeri, Hisar Kalesinin arkasında Kızık Kasabasına giden yol üzerindedir. Yatanın kim olduğu bilinmemektedir.

Zırıncık Dede: Yeri, Hisar Kalesinden Topeşe Camiine doğru inen yolun sağ tarafındadır.

Kudüm: Yeri, Sandıklı'ya su veren su deposunun üst tarafındadır. Yatanın Anadolu'nun fethi sırasında şehit düşmüş bir eren olduğu söylenmektedir.

Baba Kuzusu: Yeri, Kudüm'ün biraz ilerisinde üst taraftadır. Yatanın, Anadolu'nun Türkleştirilmesi için gelen binlerce veliden biridir. Bu yatırın bulunduğu yerde Kanuni Sultan Süleyman'ın otağ kurduğu ve ordunun savaşa gider iken Soğulmaz Harmanı denilen yerde konakladığı rivayet edilmektedir.

Çorhisar Dede: Yeri, Hüdai Kaplıcaları ile Sandıklı'ya bağlı Koçhisar Köyü arasında geniş bir harman yeri içerisindedir. Burada yatanın, Şuhut İlçesine bağlı Mahmut Köyündeki türbede yatan kişi ile kardeş olduğu söylenmektedir.

Mürvet Dede: Yeri, Belediye Parkının P.T.T. Müdürlüğüne doğru olan kapısı üzerindedir. Yanında üç ayrı kabirin daha olduğu ve tümünün, çeşitli istimlakler sırasında ortadan kaldırıldığı söylenmektedir.

Göksu Dede: Yeri, Sandıklı'ya bağlı Bekteş Köyü ile Dutağaç Köyünü birbirine bağlayan ve Göksu Dede Çeşmesi adı ile anılan çeşmenin yanındadır.

Uyuşak Dede: Yeri, Sandıklı'ya bağlı Karacaören Köyünün girişindedir.

Nurettin Sultan Türbesi: Yeri, Muradım Camii avlusundadır. Leblebicilerin piri olduğu bilinmektedir. Türbe ilk yapılıştaki halini korumuştur.

Şeyh Hamza Türbesi: Yeri, Muradım Camii yanındaki Nurettin Türbesi içerisindedir. Horasan erenlerinden olduğu ve Yunus Emre'ye hayranlığından dolayı hakkında şiirler yazdığı bir zattır. Musa Halife, Şemsettin Halife, Abdullah Halife de aynı türbede medfundur.

Tekke Odası: Yeri, Hacı Osman Çeşmesinin ilerisinde Sandıklı'ya bağlı Karacaören Köyü yolu üzerindedir. Ali El Rumi diye de anılır. Bahçesinde mezarlıklar bulunmaktadır. Halen mahalle sakinleri tarafından mescit oda olarak kullanılmaktadır. Odada bulunan yatırın kime ait olduğu bilinmemektedir.

Küçük Hamam: Yeri, çay kenarı olarak bilinen yerde ve Belediye Binasının arkasında Hamam Önü Camii yanındadır. Hamam üzerinde bulunan ve bir kısmı kırılmış olan kitabede hamamın Germiyanoğulları Çağı 1. Döneminde yapıldığı belirtilmektedir. Bu hamam Germiyanoğullarında 18 yıl beylik yapan Umur beyin yaptırdığı hamam değildir. Umur beyin yaptırdığı hamam yeri ise, altı hamam üstü işhanı olacak şekilde yaptırılmakta olan 2. Belediye İşhanının yani eski Barbaros İlkokul Binasının bulunduğu yerdir.

Sandıklı Kalesi (Hisar): Kitabesi, Çavuş Camii önündeki Çavuş Çeşme üzerindeki kitabedir. Bu kitabede kalenin, Germiyan Büyük Sultanı Çelebi Yüce Emir'in talimatlarıi ile Hicri 725 yılında (miladi 1324) yılında Mimar Çoban'a yaptırıldığı belirtilmektedir. Kale halen, binlerce çam ağacı, yeşil alanı ve yollarıyla, ailelerin rahatlıkla oturabileceği bir mekan halindedir.

Meydan Anıtı: Yeri, Sandıklı Askerlik Şubesinin öndür. 1930 yılında yıkılmıştır. Birbiri ile güreş tutan ancak akşama kadar birbirini yenemeyen iki yiğidin güreş sonunda ölümleri üzerine anılarına dikilen anıttır.

Yaka Mezarlığı: Yeri, Muradin Camiinin üst tarafından Sandıklı Semt Pazarına doğru gidilen yolun üzerindeki yamaçlardır. Bu mezarlıklar, yerlerine binaların yapılması sebebiyle yok olmuştur.

Hacı Köyü: Yeri, eski Sandıklı Afyon Yolu üzerinde halen Sandıklı Zirai Donatım Kurumunun bulunduğu yerdir. Daha önce Sandıklı'nın ilk mezar yeri olduğu için Garipler Mezarlığı olarak bilinen bu yere, bilahare hacıların uğurlandığı yer olduğundan Hacı Köyü adı verilmiştir. Şimdi ise yerleşim alanı olmuştur.

Ulu Camii: İlk önce sıradan bir mescit olarak 1278 yılında yapılan bilahare minare ve minber konularak cami haline getirilen Ulu Camiinin onarımı sırasında iç kapının yan tarafına konulan kitabede ; Camiinin ünlü beylerden (sultanlardan) Bahaeddin Ömer Bin Alaeddin (Alaaddin Keykubat'ın oğlu Ömer Sultan) tarafından Naib'in kölesi mimar Aydemir'e yaptırılarak Hicri 780 senei Zilhicce ayının 6. ncı Cumartesi günü ( Miladi 1379 senesi Mart ayının 26. günü ) ibadete açıldığı yazılmaktadır. Germiyanlılara hizmet eden Alaeddin'in oğlu Bahaeddin Ömer Sandıklı'da su başı iken bu camii yapılmış, ara ara onarılmış ve eklemeler yapılmıştır. Mevcut camiiye halkın yardımı ile bilahare eklenen minarenin giriş kapısı üzerindeki kitabede de; minarenin yapımına Hicri 933 (Miladi 1526 ) yılında Abdullah ve Hasan Oğlu Ali eliyle başlanıldığı yazılmaktadır. Aynı dönemlerde Ece Mahallesindeki Hamamönü Camii yanındaki Küçük Hamam ile Hüdai Kaplıcalarındaki Kükürtlü Havuzu da inşa edilmiştir.

Hamam Önü Camii: Kitabesi bulunamayan camii, mütevellisi Hacı Ariflerden Hacı Ahmet Efendi tarafından bildirildiğine göre 140 yıl önce yapılmış ve 85 yıl önce de tamir edilmiştir. Kerpiç ve bağdadi duvarlı Camiinin yegane özelliği ahşap tavanlı ve düz toprak damlı oluşudur. Hacı Arif Efendiler vakfından olan camii adını, önünde bulunan ve aynı vakfa ait olan hamamdan almaktadır. Merkez Hamamönü Camiinin yapılışı arşiv kayıtlarında Miladi 1340 olarak geçmektedir.

Keçi (Keçe) Camii: Camii Mehmet Bin Cafer ismindeki bir zat tarafından 1574 yılında yaptırılmıştır. (Cumhuriyet döneminde yeniden inşaa edilen camiideki kitabe önceki binaya aittir.) Camiinin adının keçeci (Keçe) kelimesinden geldiği söylenmekte fakat Ulu (Büyük )Kiçi (Küçük) manasına geldiğinden camiimizin adı Keçi camii olarak anılmaktadır.

Muradin Camii: Camii, Hamam Önü Camisi gibi dikdörtgen planda ve ahşap tavanlıdır. Hamam Önü Camiine göre daha basit ve sanat değeri olmayan bir yapıdır.

Cezayir Camii: Cezayir'den 1850 yılından sonra göç edip Sandıklı'ya yerleşenler tarafından yapılmıştır. Camiinin yapımı için gereken para Cezayir'den Hasan Bin Ali tarafından gönderildiği için camiye Cezayir adı verilmiştir. Camii ibadete açıktır.

Mescit (Malak) Camii: Halen ibadete açık olan Camiinin ön kısmında bir Kurban Bayramı namazı öncesinde hasımları tarafından 1900 yılında öldürülen adamın etinin manda-malak eti olarak halka dağıtıldığı ve bunun sonradan insan eti olduğunun anlaşıldığı rivayet edilmektedir. Bu nedenle Camiinin ön kısmı katil yeri olarak kabul edilmiş ve bu yer namaz kılınamaz yer olarak değerlendirildiğinden mevcut camii biraz geriden yapılmıştır.

Dedeler Camii: Yeri, daha önce Kasap Hali olan ve yıkılıp yerine yeni bir Belediye İşhanı yapılmakta olan yerin karşısıdır. Bu yere giden yol bu nedenle "Dedeler Camii Aralığı "olarak anılmaktadır. Camii 1950 yılında önce yıkılmış olup yeri arsa halindedir.

Diğer tarihi camilerimiz ise, Havai, Yeşildirek ve Zeynep (Kubbeli) camilerdir. Sandıklı ilçe merkezinde halen: Havai Camii, Hamamönü Camii, Şaloğlu Camii, Zeynep (Kubbeli) Camii, Çolak Mescit Camii, Muradım Camii, Kabak Camii, Ulu Camii, Keçi (Yeni) Camii, Topeşe Camii, Çavuş Camii, Yeşil Direk Mescidi, Cezayir Camii, Dedeli Pınar Camii, Şirin Evler Camii, İstasyon Camii, Sığır Eğliği Camii (Müstecep), Gülbahçe Camii, Kevser Camii, Gülbahçe Altı Camii , Güven Camii, İmaret Camii, Kadıoğlu Camii, Mevlana Camii, Eski Sanayi Camii, Yeni Sanayi Camii, Bahçelievler Camii, Fatih Ulupınar Camii, Yunus Emre Eski Camii, Yunus Emre Yeni Camii, Kırkpnar Camii, Hacıköy Camii, Kaplıca Camii, olmak üzere 34 adet camii ve mescit bulunmaktadır. Bu camii ve mescitlerde 25 imam, 21 müezzin görev yapmaktadır. Sandıklı'da halen (1) Erkek Kur'an Kursu ile (4) Kız Kur'an Kursunda 115 öğrenci eğitim ve öğretim görmektedir.

SANDIKLI ALİMLERİ

Abdulhalim Molla: Şeyh Nasuhi Efendinin oğlu olan Abdulhalim Molla Sandıklı'da doğmuş 17. yüzyılın ünlü yazarlarındandır. Tahsilini İstanbul'da tamamlamış Ayasofya Medresesinde öğretmenlik yapmış ve Şam Mollalığı görevini yürütmüştür. Zamanla devrinin en güçlü alimleri arasına girmiş, tefsir, fıkıh, mesani, beyan, nahiv, usul-ü fıkıh ilimlerinde ihtisas kazanmış ve bu konularda fevkalade eserler yazmıştır. Bu eserler uzun yıllar medreselerde ders kitabı olarak okutulmuştur. Şam'daki devlet görevinden İstanbul'a döndükten bir süre sonra 1678 yılında ölmüştür. Mezarı, Edirne Kapı Mezarlığındadır.

Şeyh Hasan Efendi: Hicri 1271 yılında Sandıklı'da doğmuş, Hacı Aşık Efendiden ilim öğrenmiş ve Nakşibendi Şeyhi Osman Zühtü Efendiden icazet almıştır. Sandıklı'da nakşi şeyhiliği yaptıktan sonra hicri 1332 yılında ölmüştür. Sandıklı'nın yetiştirdiği siyaset adamlarından Hasan Dinçer'in dedesidir.

Şeyh Emin Efendi: Şeyh Hasan Efendinin oğludur. Hicri 1295 yılında Sandıklı'da doğmuş, 1937 yılında da vefat etmiştir. 1920 yılında Yunan Komutanına "Zalim, vahşi Yunan "diye bağırmıştır.

KİTABELER

Kale Kitabesi (1324): Sandıklı'nın Çavuş Çeşmesi üzerinde iki parçadan ibaret önemli bir kitabedir. Kitabe taşı uzun ve tek parça ise de sonradan kırılmıştır. Bu iki parçanın bir kısmı çeşmenin sağ tarafına diğer kısmı sol tarafına dikine konulmuştur. Önce kaleye ait iken sonradan buraya konmuş olan kitabenin yazısı sülüs olup iki satırdır. Kitabe iki taş birleştirildiğinde anlam bütünlüğüne kavuşmakta, bir kelime ise okunamaz durumdadır. Kitabeden anlaşıldığına göre kaleyi Çeleb-i Azam lakabıyla anılan Germiyan Sultan zamanında tanınmış beylerden Hüsamettin Yakup Bin Umur bey 1324 yılında yaptırmıştır. Bu tarihte Germiyan Sultanı Yakub Bin Alişir idi. Yakup Bin Alişir eldeki bilgilere göre 3. Alaattin Keykubat'ın beylerindendir. Germiyanoğulları 2. Gıyaseddin Mesut zamanında Selçuklu'lulara karşı koyarak mücadele etmişler bazen de galip gelmişlerdir. Germiyanlılarda ilk müstakil emir Yakup Bin Alişir'dir. Alaşehir'i muhasara ettiği esnada Katalanlar'a mağlup olmuş ve Katalanlar tarihinde Germiyan Aliziras adı verilmiştir. Bütün bunlardan hareketle kitabenin konuluş tarihi 1324 tarihinde kitabede ismi yazılmayarak Sultanü'l-Germiyaniye Çeleb-i Azam lakabıyla anılan kişi Yakup Bin Alişir'dir. Kitabede adı geçen büyük Sultan Hüsamettin Yakup Bey, 1411 tarihli Kütahya'daki vakfiyesinden anlaşıldığına göre Umur Bey'un oğludur. Bu Vakfiyede Umur Bey'in Sandıklı'da mülkleri olduğunu da anlatılır.

Genel Bilgiler

Afyon MÖ. 3000 yılından itibaren yaklaşık 5000 yıllık bilinen tarihinde Hitit, Frig, Yunan, Roma ve Bizans egemenliğinden sonra yaklaşık 1200 yılından beri Türklere yurt olmuştur.

Afyonkarahisar ilinin bilinen tarihi Hitit'lere kadar uzanmaktadır. Hititlerden sonra bölgeye yerleşen Frig'ler zamanında yazılı belgelere geçiyor. İlk kez Frig'ya krallığından Akroneos kente adını veriyor. Eski Yunan metinlerinde Akronio şeklinde geçen isim Romalılardan kalan eski paralar ve latince yazılarda Akronium olarak görülmektedir. Bizans egemenliği sırasında dilsel gelişimler sonucu Akroenos olarak adlandırılmaktadır.

Karahisar-ı Sahip, Karahisar-ı Delve, Sahibin Karahisarı ve Saipkarasker... Türkiye Cumhuriyeti'nin ilanından sonra kente Afyonkarahisar bileşik ismi verilmiştir. Bir süre böyle kullanılan isim, gerek resmi ve ticari yazışmalarda uzun görüldüğünden ve gerekse halk dilinde kısaltılarak Afyon denildiğinden dönüşüme uğramıştır.

Tarihsel ve Kültürel Zenginlikleri yanında Akdağ gb. doğal güzellikleri ve zengin jeotermal kaynakları bulunan Afyonkarahisar son 10 yılda "Termal Turizm" alanında önemli gelişmeler kat etmiştir.

Tarihi Yerleşim Merkezleri

İhsaniye Ayazini Kasabası (Metropolis): Afyon-Eskişehir karayolunun 27.km.den sağa doğru 4.7 km. gidilerek ulaşılan Ayazini kasabasının Frigler Dönemi’nden beri yerleşim yeri olarak kullanıldığı bilinmektedir. Roma ve Bizans Dönemleri’ne ait aile ve tek kişilik kaya mezar odaları, Bizans Dönemi’ne ait kiliseler ve kaya yerleşimleri arazinin elverişli olması nedeniyle oyularak yapılmış eserleridir. Aslanlı mezar odaları, sütunlu mezar odaları ile kayaya oyulmuş kilise ve şapeller bulunmaktadır.

İhsaniye Döğer Yerleşim Yeri:İhsaniye ilçesine 12 km. uzaklıktaki Döğer kasabası Frigler Döneminden beri yerleşim yeri olarak kullanılmıştır. Aslankaya, Kapıkaya I ve II, Tanrıça Kybele adına yapılmış açık hava tapınağı özelliğinde M.Ö.7.yüzyılda yapılmış kaya anıtları ile Asar ve Eski Döğer’de Frig yerleşim yerleri vardır. Roma ve Bizans Dönemi’ne ait kaya yerleşim ve mezar odaları ile kiliseler çevrede oldukça çok görülmektedir.

Synnada: Şuhut ilçe merkezinde bulunan kent, Roma ve Bizans dönemlerinde Frigya’nın başkenti olmuş büyük bir kenttir. Roma döneminde yarı özerk bir konuma ulaşmış olan kentte, imparator adına ve Hieropolis’le ortaklaşa, gümüş Cistophorus ve bronz sikkeler bastırılmıştır.

Apameia Kibotos Antik Kenti:Bugünkü Dinar ilçesinde bulunan kentin daha önceki adı Kelainai’dir. Roma döneminde Apameia Kibotos adını almıştır. Şehir M.Ö. 6. yüzyıldan itibaren önemli bir merkez olmuştur. Efes’ten sonra ikinci büyük kent olduğu bilinmektedir. Anıtsal yapıtlardan olan stadyum ve tiyatro kısmen özelliğini koruyarak kalmıştır. Efes’le birlikte bastırdığı bronz sikkeler de vardır. Yarı özerk olarak imparator adına sikkeler bastırmıştır.

Dokimaia Antik Kenti (İscehisar): İscehisar ilçe merkezinde, Makedonyalılar tarafından kurulmuş bir kenttir. Roma döneminde yarı özerk konumuyla, imparator adına bronz kent sikkeleri bastırılmıştır.

Yedi Kapı Kaya Yerleşim Yeri:Bolvadin-Emirdağ karayolu üzerinde, Bolvadin Kemerkaya kasabasının 3 km. kuzeyinde karayolunun 1 km. doğusunda yer almaktadır. Çalışmalar sırasında askeri garnizon veya idari binalar olabileceği tahmin edilen kayaya oyma kompleks yapı grubu ile halkın sığınak olarak kullandıkları yeraltı kentinin bir bölümü ortaya çıkarılmıştır. Geç Roma ve Erken Bizans Dönemi’ne tarihlenen yerleşimdeki çalışmalar devam etmektedir.

Pentapolis Kentleri

Bruzus: Sandıklı ilçesi Karasandıklı köyünde bulunan kent Pentapolis olarak adlandırılan beş kentten birisidir ve kentlerin kuzeyinde yer almaktadır.

Eucarpeia: Sandıklı ilçesi Emirhisar köyünde bulunan Pentapolis kentlerinden biridir.

Hierapolis: Sandıklı ilçesi, Koçhisar köyünde bulunan Pentapolis kentlerinden biridir. Aynı zamanda Phrygia Salutaris (Şifalı Frigya)’nın merkezidir. "Kutsal Kent” olarak adlandırılmıştır.

Otrus: Hocalar ilçesi Yanıkören köyünde kurulmuş Pentapolis kentlerinden biridir.

Stectorıum: Sandıklı ilçesi Menteş kasabasında kurulan Pentapolis kentlerinden biridir.

Ococleia: Şuhut ilçesi Karacaören köyünde bir kenttir. Roma Dönemi’nde yarı özerk konumuyla, imparator adına ve Bruzus kentiyle ortaklaşa bronz kent sikkeleri bastırmıştır.

Lysias: Şuhut ilçesi Arızlı köyünde bir kenttir.

Metropolis: Dinar ilçesi Tatarlı kasabasında kurulmuş, bir kenttir; Campus Metropolitanus veya Frig Metropolisi adıyla bilinir.

Cidyessus: Sincanlı ilçesi Küçükhöyük kasabasında Höyük mevkiindedir.

Prymnessus: Merkez ilçe Sülün köyünde Frigler tarafından kurulmuş büyük kentlerdendir. Afyon Arkeoloji Müzesinde bulunan devasa boyutlu Herkül heykelinin bulunduğu antik kenttir.

Sanaus: Dazkırı ilçesi Sarıkavak köyünde kurulmuş bulunan bir kenttir.

Kaleler

Afyon Kalesi: Kalenin tarihi M.Ö.1350 yıllarına kadar inmektedir. Kale zirvesinde Ana Tanrıça Kybele’ye adanmış bir çok tapınma yerleri ile 4 adet büyük sarnıç (su çukurları) bulunmaktadır. Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubad zamanında kale komutanı Ulumar Bedrettin Gevhertaş tarafından onarılmış, ayrıca kaleye küçük bir mescid ile yanına saray yaptırılmıştır.

Sandıklı Kalesi:Germiyanoğulları Sultanı Yakup Bey tarafından yaptırılmış olan kale, Eski Tunç Çağı’ndan beri yerleşim yeri olmuş bir höyük üzerine inşa edilerek üç kat sur ile çevrilmiştir. Günümüze ulaşmış tek parçası, 8-10 metrelik sur duvarıdır.

İscehisar – Kırkinler ve Seydiler Kalesi: İscehisar ilçesi, Seydiler köyü içinde bulunan kale ile Afyon-Ankara karayolunun 32.km. de bulunan Kırkinler kayalığı; Bizans Çağı’nda yapılmış yerleşim yeri, kilise, şapel ve mezar olarak kullanılmış kaya kütleleri vardır.

Avdalas Kalesi: Afyon Gazlıgöl Kaplıcası’ndan 10 km. uzaklıktaki Ayazini köyündedir. Tüf kayaya oyulmuş çok katlı ve çok odalı sarnıçlı bir kaya kütlesi olup, yerleşim yeri olarak kullanılmıştır.

Bayramaliler Kalesi:İhsaniye ilçesinin Döğer beldesi ile Bayramaliler köyü arasındadır. Bizans döneminde yerleşim yeri olarak kullanılmıştır.

Camiler

Ulu Cami: Camiikebir Caddesi’ndedir. Selçuklu Veziri Sahip Ata Fahrettin Ali’nin oğlu Afyon Sancak Beyi Nasredüddin Hasan tarafından 1273 yılında yaptırılmıştır. Minberi, Emirhaç Bey, süslemeleri ise Nakkaş Mahmut Oğlu Hacı Murat tarafından yapılmıştır. Doğu, kuzey ve batı yönlerinde üç kapısı vardır, minaresi tuğladandır ve 40 ahşap sütun ve başlık üzerine oturtulmuş, düz toprak damlıdır. 1341’de onarılmıştır.

İmaret Camii: 1472 yıllarında Fatih Sultan Mehmet’in vezirlerinden Gedik Ahmet Paşa tarafından Mimar Ayas Ağa’ya yaptırıldığı bilinmektedir ve Osmanlı döneminin en güzel eserlerinden biridir. Üzeri altı sütun üzerine sivri kemerli sekizgen kasnaklı bir kubbeyle örtülüdür. 1795’te onarımı yapılmıştır.

Mısri Camii:Akşemseddin’in halifelerinden Abdurrahim Karahisari adına Şahkancioğlu Evliya Kasım Paşa tarafından 1466 yılında yaptırılmıştır. Tek kubbeli mescit biçimindeyken, sonradan etrafı açık dört kubbeli cemaat bölgesi eklenerek camiye dönüştürülmüştür.

Ot Pazarı Camii: Tuzpazarı Caddesi’nde, sebze hali (bugünkü Belediye Çarşısı) bitişiğindedir. 1590’da Tellalzade Süleyman Çavuş yaptırmış, yıkılan minaresi 1958’de yenilenmiştir. Kesme taş ve kare planlı tek kubbelidir. Kuzeyde camla kaplı olan son cemaat yeri sonradan eklenmiş olup, üç sivri kemer üzerine üç kubbeyle örtülmüştür. Minaresi tek şerefelidir. Mihrabı sonradan yapılmış ve beyaz mermerle kaplıdır.

Yeni Cami: Çarşı içindedir. 1711 yılında Abdi Çavuş tarafından yaptırılmıştır. 1839 yılında onarılmış ve Yeni Cami adını almıştır. Medresesi günümüzde ilköğretim okulu olarak kullanılmaktadır.

Türbe Camii: 1710 yılında mevlevihane olarak kurulmuştur. 1844 yılında Abdülmecit’in ve 1905 yılında II. Abdülhamit’in emriyle onarılmıştır. Konya dergâhından sonra ikinci dergâh olarak kabul edilmektedir. Günümüzde cami olarak hizmet vermektedir.

Sandıklı Ulu Camii:Sandıklı ilçe merkezinde, çarşı içinde önce mescit iken sonradan camiye dönüştürülmüştür. Cami, Bahaddin Ömer Bin Alaaddin tarafından Mimar Aydemir’e 1379 yılında yaptırılmıştır. Kare planlı tek kubbeli minareli bir yapıdır. Daha sonra da son cemaat yeri eklenmiştir.

Sinan Paşa Camii: Sincanlı ilçesindedir. 1525 yılında Lala Sinan Paşa tarafından yaptırılmıştır. Bahçesinde Lala Sinan Paşa türbesi vardır.

Rüstem Paşa Camii:Bolvadin ilçesindedir. Sadrazam Rüstem Paşa 1500-1560 yıllarında Mimar Sinan’a yaptırmıştır.

Kervansaraylar

İshaklı (Sahipata) Kervansarayı:Sultandağı ilçesinin İshaklı bölgesindedir. 1249 yılında II. İzzettin Keykavus’un vezirlerinden Sahipata Fahrettin Ali tarafından yaptırılmıştır. Kesme taştan yapılan kervansarayın avlusunun etrafında odalar ve ortasında köşk mescidi bulunmaktadır.

Döğer Kervansarayı: İhsaniye ilçesinin Döğer beldesindedir. 1434 yılında II. Murat tarafından yaptırılmıştır. Alt katında ahır, üst katında ise yolcu konaklama odaları bulunmaktadır.

Çay Kervansarayı: Çay ilçesinde bulunan yapı Selçuklu dönemi taş mimarisi örneklerindendir. Avlulu ve kapalı kervansaray tiplerindendir. Avlusu tahrip olmuş, yalnızca kışlık kapalı kısmı ayakta kalmıştır. Merkezde dört fil ayağı ve çevresinde on iki ayak üzerinde tonoz örtülü ışıklıklı, kale görünümlü, kâgir bir yapıdır.

Eğret Kervansarayı:Anıtkaya kasabasındadır. Selçuklu ve Osmanlı kervansaraylarına benzememektedir. Germiyanoğulları dönemi yapıtı olduğu tahmin edilmektedir.

Mağaralar

Kurtini Mağarası: Sandıklı ilçesinden 34 km. uzaklıkta, Bökenin yurdu denilen bölgededir. 1700 m. yükseklikte orman içerisinde bulunan mağara tahminen 300 m. uzunluğundadır. Daha uzun olduğu tahmin edilen mağaranın tavanının göçmesiyle ikinci bölüme girilememiştir. Aynı bölgede Menteş kasabasına yakın bir mevkide Oktur Mağarası da bulunmaktadır.

Buzluk Mağarası: 2500 m’yi bulan Sultandağları’nın zirvesindeki mağara, yüzyıllardan beri sadece yaz sıcağında buz eritebilmektedir. Buzluk Mağarası, Sultandağı ilçesine bağlı Dereçine kasabasının güneyinde Sultandağları’nın 2.519 m. ile en yüksek yeri olan kuzeybatı zirvelerinde yer alan bir doğa harikasıdır. Sadece yazın çıkılabilmektedir.

İnsuyu Mağarası:Bolvadin’e 7 km. uzaklıkta, Dipes köyü, Karakaya yöresindedir. İki kat ortalama onar metrekarelik odalar halindedir. Sarkıt ve dikitlerle dolu olan mağaradaki berrak ve tatlı suyun bazı akciğer hastalıklarına iyi geldiği söylenmektedir.

Konumu;


Position;
An area of ​​14,570 km2, a large part of the province of Afyonkarahisar, referred to as the western part of the Aegean Region is located in the interior. Shows the properties of the land to the east of the province of Central Anatolia. The characteristics of a piece can be seen in the very small southwestern Mediterranean. Afyonkarahisar, extending from north to south, Western Anatolia and the southern part of Central Anatolia Regions are combining high. It is a natural location in Northwest Anatolia or a major hub connecting. The central district of Afyonkarahisar 'la together, 16 counties, 19 connected to the town center, 78 districts, the provincial capital, subject to the shtetl of 490 beldeleriyle. Afyonkarahisar, shepherds and İscehisar 62 is connected to the center of the village creates a county.
Afyonkarahisar, Turkey on three geographical regions (Aegean, Mediterranean, Central Anatolia) is not spreading. Is located on a large part of the Aegean region of Anatolia Centralwest. Located in the south Basmakci, Dazkırı, Dinar and pyroxene in some districts of the territory enters into the borders of the Mediterranean. Some lands in the Central Anatolian province of eastern and northeastern parts of the overflows. Through roads and railways linking major centers Afyonkarahisar. This is due to the characteristics of Afyonkarahisar, the crossroads of the regions is a hub connected to each other.

Afyonkarahisar East Konya, Butler west, northwest, Kütahya, Denizli, southwestern, south of Burdur, Isparta south-east and north is bordered by the provinces of Eskişehir. L.034 m above sea level. and 45 and 37o north latitude 39o17, 31o43 29o40 and is located on the east longitude. 47.5% of the land in Afyonkarahisar expand mountains, 32.6% and 19.9% ​​plateaus' that creates the plains.